پیگیری سفارش
بستن پنجره
فشار خون بالا
23 شهریور ماه 1401

فشار خون بالا = قاتل خاموش


چه کسانی تحت تاثیر فشار خون بالا هستند؟

تقریباً از هر 3 نفر 1 نفر یعنی بیش از 100 میلیون بزرگسال آمریکایی فشار خون بالایی دارند. اما فقط نیمی از این افراد شرایط خود را تحت کنترل دارند. بسیاری از افراد در اواخر دهه 30 یا اوایل 40 سالگی به فشار خون بالا مبتلا می شوند و با افزایش سن بیشتر اتفاق می افتد. با این حال، به دلیل اپیدمی چاقی، کودکان بیشتری نیز به فشار خون مبتلا می شوند.


فشار خون بالا چیست؟

فشار خون به عنوان نیروی فشار خون به دیواره رگ ها در حالی که قلب خون را پمپ می کند، تعریف می شود. فشار خون بالا به عنوان بیماری است که در آن خون در رگ های خونی (شریان ها) با فشاری بالاتراز حد طبیعی جریان می یابد.


فشار خون با دو عدد اندازه گیری می شود. اولین یا بالاترین عدد، حداکثر فشاری است که در رگ‌های خونی شما در هنگام ضربان قلب وجود دارد که فشار سیستولیک نامیده می‌شود. فشار سیستولیک بالاتر از این دو عدد است. عدد دوم یا عدد پایین، حداقل نیروی خون در شریان‌های شما را در حالی که قلب شما بین ضربان‌ها آرام است، اندازه‌گیری می‌کند. عدد پایینی پایین تر از این دو است و فشار دیاستولیک نامیده می شود.


فشار معمولی 120/80 یا کمتر است. فشار خون شما بالا در نظر گرفته می شود (مرحله 1) اگر 130/80 باشد. مرحله 2 فشار خون بالا 140/90 یا بالاتر است. اگر بیش از یک بار فشار خون 180/110 یا بالاتر را نشان دادید، فوراً به دنبال درمان پزشکی باشید. خواندن این میزان بالا "بحران فشار خون" در نظر گرفته می شود.


قرائت بین 120/80 و 129/89 پیش از فشار خون در نظر گرفته می شود. افراد مبتلا به پرفشاری خون آنطور که باید فشار خون پایینی ندارند اما هنوز فشار خون بالا در نظر گرفته نمی شود.



چگونه می توانید فشار خون خود را مدیریت کنید؟

درمان فشار خون بالا اغلب با تغییر شیوه زندگی شروع می شود، از جمله کاهش نمک در رژیم غذایی، کاهش وزن در صورت لزوم، ترک سیگار، کاهش مصرف الکل و ورزش منظم.


علاوه بر تغییر سبک زندگی، اغلب از داروها برای کاهش فشار خون استفاده می شود. انواع مختلفی از داروها وجود دارد که فشار خون بالا را درمان می‌کنند و هر نوع دارو دارای مزایا و خطراتی است که باید توسط شما و ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی‌تان به دقت سنجیده شود. بیشتر مردم بیش از یک دارو مصرف می کنند تا فشار خون خود را به هدف درمانی خود کاهش دهند.


داروی فشار خون شما باید ظرف چند روز شروع به کار کند. با این حال، از آنجایی که فشار خون بالا یک وضعیت پزشکی طولانی مدت است که اغلب علائم کمی دارد یا هیچ علامتی ندارد، فراموش کردن مصرف داروها می تواند چالش برانگیز باشد. داروهای ترکیبی، داروهای طولانی اثر یا یک بار در روز، ممکن است برای کاهش بار مصرف داروهای متعدد و کمک به اطمینان از مصرف منظم داروها استفاده شوند. پس از شروع، دارو باید مصرف شود تا زمانی که پزشک به شما دستور توقف دهد..

به اشتراک بگذارید
aa
جزئیات سفارش
وضعیت سفارش
هزینه نهایی سفارش
محصولات انتخاب شده
توضیحات ثبت شده